Free songs
Membri ai Corpului Expertilor Contabili si ai Contabililor Autorizati din Romania
Contacteaza-ne: 0722.202.125

Tratamentul fiscal aferent cheltuielilor de sponsorizare

Sponsorizarea se defineste ca fiind actul juridic prin care doua persoane convin transferul dreptului de proprietate asupra unor bunuri sau mijloace pentru sustinerea unor activitati fara scop lucrativ desfasurate de catre una dintre parti, denumita beneficiarul sponsorizarii. In continuare va prezentam care este tratamentul fiscal al cheltuielilor de sponsorizare, precum si cum se aplica prevederile fiscale privind cheltuielile de sponsorizare.

servicii contabilitate cheltuieli sponsorizare

Contractul de sponsorizare se incheie in forma scrisa, cu specificarea obiectului, valorii si duratei sponsorizarii, precum si a drepturilor si obligatiilor partilor.

Beneficiar al sponsorizarii poate fi:

  • orice persoana juridica fara scop lucrativ, care desfasoara sau va desfasura activitate in domeniile cultural, artistic, educativ, de invatamant, stiintific-cercetare fundamentala si aplicata, umanitar, religios, filantropic, sportiv, al protectiei drepturilor omului, medico-sanitar, de asistenta si servicii sociale, de protectia mediului, social si comunitar, de reprezentare a asociatiilor profesionale, precum si de intretinere, restaurare, conservare si punere in valoare a monumentelor istorice;
  • institutiile si autoritatile publice, inclusiv organele de specialitate ale administratiei publice, pentru activitatile prevazute mai sus;
  • emisiuni sau programe ale organismelor de televiziune sau radiodifuziune, precum si carti ori publicatii din domeniile prezentate mai sus;
  • orice persoana fizica cu domiciliul in Romania, a carei activitate constanta intr-unul dintre domeniile prevazute mai sus este recunoscuta de catre o persoana juridica fara scop lucrativ sau de catre o institutie publica.

Sponsorul sau beneficiarul au dreptul sa aduca la cunostinta publicului sponsorizarea prin promovarea numelui, a marcii sau a imaginii sponsorului, insa intr-un mod care nu lezeaza activitatea sponsorizata, bunele moravuri sau ordinea si linistea publica.

Sponsorizare sau donatie?

Sponsorizarea nu trebuie confundata cu donatia. Donatia este un contract prin care o persoana, numita donator, transmite in mod gratuit si, de regula, irevocabil, dreptul de proprietate asupra unui bun mobil sau imobil catre o alta persoana, numita donatar.

Donatia este un contract cu titlu gratuit pentru ca una dintre parti urmareste sa procure celeilalte parti un beneficiu, fara a obtine in schimb vreun avantaj. De asemenea, donatia este irevocabila. O exceptie de la acest principiu este donatia incheiata intre soti care poate fi revocata, insa numai in timpul casatoriei. Pentru a fi valabil, atat actul de donatie trebuie incheiat la notarul public, in forma autentica. Astfel, daca o persoana juridica efectueaza o donatie, cheltuiala aferenta este nedeductibila la calculul impozitului pe profit.

Tratamentul fiscal aferent cheltuielilor de sponsorizare

– pentru entitatile platitoare de impozit pe profit

Tratamentul fiscal pentru sponsor

Cheltuielile de sponsorizare reprezinta cheltuieli nedeductibile la calculul impozitului pe profit. Contribuabilii care efectueaza sponsorizari scad din impozitul pe profit datorat sumele aferente in limita minima:

  • 30/00 din cifra de afaceri;
  • 20% din impozitul pe profit datorat.

De regula, sponsorizarile se acorda spre finalul anului, moment in care societatile au o imagine de ansamblu cu privire la nivelul cifrei de afaceri si al impozitului pe profit, criterii in functie de care se poate stabili nivelul sumei acordate ca sponsorizare.

Incepand cu 1 ianuarie 2014, sumele aferente cheltuielor de sponsorizare care nu sunt scazute din impozitul pe profit in anul in care au fost suportate pot fi reportate in urmatorii 7 ani consecutivi. Recuperarea acestor sume se efectueaza in ordinea inregistrarii lor, la fiecare termen de plata a impozitului pe profit.

Tratamentul fiscal pentru beneficiarul sponsorizarii

Pentru organizatiile nonprofit, organizatiile sindicale si organizatiile patronale, donatiile si banii sau bunurile primite prin sponsorizare sunt scutitede la plata impozitului pe profit.

– pentru entitatile platitoare de impozit pe venit (PFA, II, IF)

Tratamentul fiscal pentru sponsor

In cazul persoanelor fizice care obtin venituri din activitati independente, cheltuielile de sponsorizare sunt deductibile in limita unei cote de 5% aplicata la o baza de calcul. Aceasta se determina ca diferenta intre venitul brut si cheltuielile deductibile, altele decat cheltuielile de sponsorizare, mecenat, pentru acordarea de burse private, cheltuielile de protocol, cotizatiile platite la asociatiile profesionale.

Tratamentul fiscal pentru beneficiarul sponsorizarii

Pentru persoanele fizice care obtin venituri din activitati independente, sumele sau bunurile primite sub forma de sponsorizari NU sunt considerate venituri brute si nu sunt sunt supuse impozitului pe venit. De altfel, pentru toate persoanele supuse impozitului pe venit, sumele sau bunurile primite sub forma de sponsorizare nu sunt impozabile.

Comments are closed.