Free songs
Membri ai Corpului Expertilor Contabili si ai Contabililor Autorizati din Romania
Contacteaza-ne: 0722.202.125

Ghid pentru dizolvarea unei firme cu mai multi asociati

Intr-un articol precedent v-am prezentat pasii pentru dizolvarea unei firme cu asociat unic. In acest articol va propunem sa trecem peste pasii necesari sa fie parcursi daca, dintr-un motiv sau altul, decideti dizolvarea unei firme cu mai multi asociati.

servicii contabilitate dizolvare firma

Prima etapa – solicitarea desfiintarii voluntare

Pentru aceasta etapa in dizolvarea unei firme cu mai multi asociati aveti nevoie de urmatoarele documente:

  • cerere de inregistrare a mentiunii, in 2 exemplare
  • hotarare AGA de dizolvare si lichidare (in dublu exemplar)
  • contorul de cuvinte si Anexa la Hotararea AGA de dizolvare si lichidare
  • imputernicire semnata de administrator (daca persoana care depune dosarul este administratorul, imputernicirea nu mai este necesara)
  • dosar cu sina
  • dovada achitarii taxelor
  • stampila si cartea de identitate in original

Dosarul complet se depune la Registrul Comertului, iar nota de calcul trebuie achitata la casierie. Exemplarul albastru ramane la reprezentantul firmei, iar cel rosu trebuie lasat la Registratura intrari, de unde se afla data la care se poate ridica mentiunea de aprobare.

Ca si in cazul dizolvarii unei firme cu asociat unic, aceasta prima etapa dureaza in jur de 40 – 50 de zile, iar mentiunea se poate ridica in 5 zile lucratoare. Aceasta mentiune trebuie dusa, dupa cele 40 de zile, la Registrul Comertului, de unde se va comunica raspunsul din Monitorul Oficial. De aici, in urma achitarii unei taxe, se poate ridica copia din Monitorul Oficial necesara la dosar in etapa a doua.

A doua etapa – radierea voluntara a unei firme cu mai multi asociati

Pentru etapa a doua pentru dizolvarea unei firme cu mai multi asociati aveti atentie la ce datorii aveti la administratie, altfel nu veti lua certificatul de atestare fiscala si dizolvarea firmei va fi blocata.

In aceasta etapa va sunt necesare urmatoarele documente:

  • cerere de radiere in 2 exemplare
  • certificatul de inregistrare si anexele (in caul in care una din anexe este pierduta trebuie dat anunt in ziar)
  • hotararea AGA de repartizare a activelor
  • certificat de la Administratia Financiara din care rezulta ca societatea nu are datorii la bugetul de stat si la contributiile sociale
  • bilantul de lichidare semnat de un expert contabil sau firma de contabilitate;
  • imputernicire semnata de administrator (daca persoana care depune documentele este administratorul societatii, imputernicirea nu mai este necesara)
  • dovada achitarii taxelor
  • copie dupa Hotararea AGA depusa in prima etapa
  • copie dupa aparitia hotararii AGA in Monitorul Oficial
  • stampila si cartea de identitate in original

Comments are closed.