Free songs
Membri ai Corpului Expertilor Contabili si ai Contabililor Autorizati din Romania
Contacteaza-ne: 0722.202.125

Ghid pentru dizolvarea unei firme cu asociat unic

Va propunem un articol cu informatii utile, pe care trebuie sa le cunoasteti: dizolvarea unei firme cu asociat unic. Dizolvarea unei astfel de firme, simple, mici, fara active, se face in doua etape:

servicii contabilitate dizolvare firma asociat unic

Prima etapa: solicitarea voluntara a dizolvarii firmei

Pentru aceasta etapa sunt necesare urmatoarele documente:

  • cerere de inregistrare a mentiunii, in 2 exemplare
  • decizia asociatului unic de dizolvare si lichidare (in dublu exemplar)
  • anexa la Decizia asociatului unic de dizolvare si lichidare si contorul de cuvinte
  • imputernicire semnata de administratorul firmei (in cazul in care asociatul unic este si administrator, nu mai este necesara imputernicirea)
  • dosar cu sina
  • dovada achitarii taxelor
  • stampila si cartea de identitate in original.

Aceste acte se depun la Registrul Comertului, de unde veti primi nota de calcul pe care trebuie sa o achitati la casierie. Dupa acihtarea sumei, exemplarul albastru ramane la asociat, iar cel rosu este depus la Registratura intrari, unde este comunicata si data la care poate fi ridicata mentiunea de aprobare.

Aceasta prima etapa in dizolvarea unei firme cu asociat unic dureaza 40 – 50 de zile, in cazul in care cineva nu se opune dizolvarii. Mentiunea se poate ridica insa in 5 zile lucratoare, iar cu aceasta mentiune, la sfarsitul celor 40 de zile veti afla de la Registrul Comertului raspunsul din Monitorul Oficial.

Ultimul pas al primei etape in dizolvarea unei firme cu asociat unic este achitarea taxei pentru ridicarea unei copii din Monitorul Oficial, necesara la dosar in etapa a doua.

A doua etapa: radierea voluntara a unei firme cu asociat unic

Pentru cea de-a doua etapa sunt necesare urmatoarele documente pentru radierea voluntara a unei firme cu asociat unic:

  • cerere de radiere in 2 exemplare
  • certificatul de inregistrare si anexele (in cazul in care una din anexe s-a pierdut trebuie dat anunt in ziar)
  • decizia asociatului unic de repartizare a activelor
  • certificatul obtinut in etapa anterioara de la Administratia Financiara din care rezulta ca societatea nu are datorii la bugetul de stat si la contributiile sociale
  • bilantul de lichidare semnat de un expert contabil sau firma de contabilitate;
  • imputernicire semnata de administrator (in cazul in care asociatul unic este administratorul societatii, nu mai este necesara imputernicirea)
  • dovada achitarii taxelor
  • stampila si cartea de identitate in original
  • copie dupa decizia asociatului unic (de la prima etapa)
  • copie de pe publicarea in Monitorul Oficial a deciziei din prima etapa.

Comments are closed.